En aquesta nova entrada parlaré sobre el paper de l'higienista en l'educació sanitària. Aquesta és una de les tasques més importants que l'higienista duu a terme a la clínica dental, ja que li permet dur a terme prevenció (Ja sigui de tipus primària, secundària o terciària) i evitar així l'aparició de les malalties bucodentals o la seva progressió i complicacions.


L'educació sanitària ha d'estar adaptada a les necessitats del pacient, i també ha de tenir una continuïtat al llarg del temps, degut a que està implicada tant en pacients sans que volen mantener el seu nivel de salut bucodental com en pacients amb malalties orals que volen aturar la progressió de la patologia i millorar el seu nivel de salut oral.
Durant les meves pràctiques vaig poder exercir aquesta tasca amb molts pacients, ja que sempre es realitzava una bona educació sanitària basada bàsicament en tres pilars; la millora dels hàbits d'higiene, la millora dels hàbits dietètics i l'abandonament dels hàbits tòxics (Com ara el tabac). Aquesta educació sanitària, vaig comprobar, no es basa tan sols en repetir una vegada i una altra la mateixa informació, sinó que es basa en adaptar els coneixements que es volen transmetre a cada pacient, en funció d'alguns paràmetres com ara l'edat, el nivel cognoscitiu, etc.
També vaig observar que alguns pacients venien a demanar una segona opinió, ja que alguns venien d'altres clíniques amb diagnòstics poc encertats i plans de tractament inadequats. Un exemple és el d'una pacient a qui se li havia fet un pressupost per 8 obturacions, i al demanar una seguna opinió vam poder observar que no tenia cap càries.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada